Sunday 9 September 2007

6) ZPRÁVA Z OULU (27.8. – 2.9.2007) – VÝSLEDKY TESTU, RYBÍ PŘECHOD, BOTANIC GARDEN, TĚŽKÁ CHOROBA I

V pondělí byl na programu poslední den EILS kurzu – výsledky testu, sauna, posezení atd. No vzhledem k tomu, že jsem při pátečním testu musel opravdu velmi intenzivně pátrat v paměti, to nedopadlo až tak zle – 71%, což bylo někde kolem průměru. Tím se taky nenaplnily ty nejhorší představy co jsem měl, to postihlo pár dalších… Ti si ale napsali v pondělí opravu, čili suma sumárum to dali všichni. Tím tedy končí kurz finštiny a víc jak polovina z nás odjíždí různě po Finsku.

Postihla mě taky těžká nemoc, takže tento týden víceméně ležim v posteli a předstírám studium. Mimo to jsem byl akorát ve čtvrtek ve městě a cestou zpět jsem koumal zdejší rybí přechod a čirou náhodou zde místní zoologové něco kutili, a tak jsem se nenápadně pozval do jejich místnosti – takové bunkru, který je umístěn vedle vyústění přechodu a kde mají průhledové okno do přechodu a počítají lososy a jiné rybičky prahnoucí po cestování. Tak jsem tu chvíli počítal s nimi, ale jen do desíti, pač do více ve finštině neumim.

V sobotu jsem ještě vyrazil na ozdravnou vycházku do místní botanické zahrady, kterou spravuje místní katedra botaniky a tam jsem se pro změnu naobědval hromad rybízu, angreštu a vůbec všeho co si tam pěstujou.

No comments: