Tuesday 18 December 2007

20) ZPRÁVA Z OULU (3.12. – 9.12.2007) – RUKA PO ČTVRTÉ - KONEČNĚ LYŽE, TROCHA SPORTU

Od začátku týdne jsem si již nastavil tvrdý:) režim a denně alespoň lehce přes hodinu sportu. To se také daří: v pondělí posilka, v úterek tradiční plavání a pak nějaké to běhání. No už se konečně zase cítím trochu lépe.

Tak to pokračovalo až do pátku, kdy mě moje Kummi Family (Timo a Arja) nabídli výlet do Ruky. Do té Ruky kde jsem už 3x byl, razím tedy počtvrté. V pátek přijíždíme až k večeru, do malé chajdy hned přímo u areálu. Krásna roubená chajda a jelikož jsme ve Finsku, i se saunou. A jelikož tato chata patří společnosti kde Arja pracuje a jsme stále ve Finsku, jsou tu na zdi pověšené čtyři celoroční permice. S takovými výhodami se i ta tma dá kousnout :) Na večer ještě roztápíme saunu a teplo uvnitř prokládáme sezením venku na zápraží s lahváčem a posléze večeří.

V sobotu se již počasí trochu ochlazuje (byla zde obleva a kolem 4-5C) a je kolem 1C, zataženo s jemným sněžením. Ráno si běžím vypůjčit výbavu na sjezdovky a už krouháme ty místní Kitzbuhely – jen tak pro zajímavost místní sjezdovky svým sklonem asi díru neudělají, ale pro místní na rovinu zvyklí Finy je to až až :) Mě ale asi nejvíce překvapil Timo, je mu už 59, vypadá na 50 a na prkně jezdí jako pětadvacátník, opravdu slušně!!! Suma sumárum, se dvěma zastávkami na čaj a pivko v místním bufetu a proježděním všech sjezdovek, jsem byl na nohou asi 7 hodin a zastal jsem jedno přísloví které asi nejspíš bude české: co si zaplatím to si taky musím užít. V 5 večer už byla tma tmoucí a já už jsem opravdu dál nemohl. Dobelhal jsem se tedy do půjčovny a s díky jim vše vrátil. Perfektní den strávený na lyžích!!! Po malé večeři následovala sauna a po sauně parádní véča v restauraci kam nás Arja pozvala. Dali jsme si společně s Timem sýry, co se rozpouštěly v mini troubě co nám donesli a k tomu bylo sobí maso a spousta dalších dobrot. Prostě lahoda.

V neděli jsem chtěl pro změnu vyrazit na běžky a tak se taky stalo. Timo mi půjčil lyže, tak jsem ještě musel do půjčovny pro boty a hole. Nejdříve sem objel 2x standardní tratě, kde Lukáš před týdnem vyhrál světový pohár (vůbec to není lehká pětka) a pak vyrazil na druhou stranu sjezdovek kolem kopce. Najel jsem dohromady asi 25 km a těch posledních pět už opravdu bolelo. Sníh totiž nebyl ten z nejrychlejších a moje forma ta z nejlepších. Odpo se zbývalo sbalit a vydat se na tříhodinovou cestu zpět do Oulu. Víkend to byl opravdu parádní a asi jeden z nejlepších tady ve Finsku.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Livros e Revistas, I hope you enjoy. The address is http://livros-e-revistas.blogspot.com. A hug.