Tuesday 4 December 2007

17) ZPRÁVA Z OULU (12.11. – 18.11.2007) – ESEJE, SÁMI HODINY, VÁNOČNÍ PÁRTY, BĚHÁNÍ

Tak a následující dva týdny se až na pár světlých výjimek neodehrálo téměř nic. Veškerý čas sedím u počítače a snažím se tu nějak ošulit ty seminárky. Žádný podvůdek mě ale nenapadá a tak to smolim pěkně poctivě :)

V pondělí jsme začali s novým předmětem, Sámi Culture, který se týká vesměs všeho ohledně laponské kultury a Laponců samotných. No zatím to vypadá zajímavě.

Ve čtvrtek byla od ESN organizace pořádána Vánoční Párty na ostrově u Oulu a tak tam naše početná banda vyrazila. Byla to krásná roubená chalupa a jako lahůdka byla připravena kouřová sauna, což je sauna která se vytápí horkým kouřem. To trvá asi tři až pět hodin a před příchodem do sauny se vyvětrá. Všechno pak voní kouřem. A venku byla větší studna s vodou a všude kupa sněhu, takže zchlazení taky dobrý. K jídlu byla tradiční mléčná rýže se skořicí, finské pirožky a k večeru přišel i Santa Klaus. Nakonec jsem byl ještě vztažen do jedné divadelní hry – Sedm Bratří – a tak byla i sranda. A zpátky se šlo pěšo, asi 5 km.

O víkendu jsem se zase trochu opřel do sportování a byl jsem párkrát běhat a v posilovně. Markusoj jsem chvilku radil jak na lyžích, ale jelikož je zkušený horal moc to nepotřeboval. Proběhla taky opět jedna společná večeře a tak se i příjemně pokecalo.

No comments: