Monday 6 August 2007

1) PRVNÍ ZPRÁVY Z FINSKA – CO, KDY, KDE, JAK A HLAVNĚ PROČ 


Zdravím všechny kamarády, rodiče a známí.

Jak už jsem si na těchto delších zahraničních pobytech zvykl, píšu jednou za čas tyto hromadné maily pro mé známe i neznáme. Zároveň jsou pro mě i určitým deníkem, neboť paměť, ta moje především, je velmi pomíjivá a tak budu jednou potřebovat si ty všeliké zážitky připomenout.

Pokud však nebudete chtít z jakéhokoli důvodu tyto maily přijímat, stačí říct :) Předem se taky omlouvám za tuto hromadnou formu, ale je to pro mě jediná časově přijatelná možnost, jak být s Vámi alespoň trochu v kontaktu. Budu ale rád za každý mail od Vás.

Jen tak pro uplný pořádek a informovanost neinformovaných budu následujících 5 měsíců studovat ve finském Oulu předmět Scandinavian Studies, Geografické Informační Systémy a tento měsíc se pokusím naučit alespoň tři slova finsky v kurzu finštiny (EILS). Jsem tu přes program Erasmus a Evropská unie byla tak hodná, že mi zaplatila stipendium a naše univerzita TUL financovala dopravu a pojištění. Vřele děkuji.

Pro shlédnutí foteček můžete navštívit link: http://juneklibor.rajce.idnes.cz/

Všechny maily jsou také na nově založeném blogu: http://juneklibor.blogspot.com/

Adresa:

Libor Junek

Yliopistokatu 44A 205

90570 Oulu

Finland

GPS Univerzity: 65° 3'32.86"N, 25°28'0.61"E

Základní INFO o Finsku:

Rozloha: 390 tis. km2

Počet obyvatel: 5,2 mil.

Hustota ob.: 17 ob./km2

Lidé žijící v rodinném domě: 54% !!!

Terciární vzdělání: 33% !!!

HDP: 32 000E

No comments: