Saturday 13 October 2007

11) ZPRÁVA Z OULU (1.10. – 7.10.2007) – ŠKOLA, LEZENÍ, KUMMI FAMILY, OPILÝ ANDREJ

Kdybych k následujícím pěti dnům měl napsat – škola – asi by to stačilo, ale přeci jen to občas bylo zajimavý, tedy dost často.

Začali jsem s dalším předmětem, literaturou, což mě vůbec netěší. Musím přečíst nějakou knížku psanou starou květnatou angličtinou, na což se můžu rovnou vyprdnout. No dělám to ještě se dvouma Američankami, tak se budou muset snažit, hehe. Občas chodíme běhat, do posilky, na gymnastiku a párkrát jsem jel s Markusem do tělocvičný do města, kde je stěna i gymnastický nářadí v jedný místnosti a je to fajn kombinace.

Máme tu ale jednou výjimku ze školních povinností a tou je moje nová Kummi Family. Něco jako hostovací rodina, která by měla pomoct zahraničním studentům lépe poznat místní kolorit. Né že bych se neuměl o sebe v 25 letech postarat, ale je fajn se mít kde najíst :) Ne, je to spíš ze zvědavosti a myslím, že špatná věc to není, jednou za týden s nimi někam vyrazit. Ve středu mě vyzvedli na kolejích a jel jsem k nim domu, kde jsme asi tři hodinky debatovali o tom a tamtom, něco pojedli a popili a vůbec to bylo fajn. Je jim oběma pře 50, dceru mají v Číně na studiu a on pracuje jako vedoucí pobočky jedné chemické firmy a ona jako designér časopisu.

Ve sobotu jsem byl nechtěně zatažen do párty, pač se nám Andrej pěkně opil a tak jsem si to nechtěl nechat ujít :) Bylo to hned v sousedním baráku a parádně jsem si tam s pár lidmi popovídal. A Andrej si ráno samozřejmě nic co tam dělal nepamatoval. Vlastně si ani nepamatoval, že tam byl :)

A tuto neděli se dostáváme k jádru věci ohledně Kummi Fammily a k čemu je to dobrý. V pátek mi navrhli výlet na jedno archeologické centrum asi 70 km severně z Oulu, že tam prý ještě nebyli. Tak jsem neváhal a vyrazili jsme. Všude po krajnicích a lesech bylo plno lovců, jelikož lovecká sezóna losů je v plném proudu a za hodinku jsme byli tam. Prošli jsme poznávací okruh a dostali se až k místu osady z doby kamenné, která byla vystavena podle starých postupů používaných v té době. Opekli jsme buřty v jednou z oněch příbytků a ještě jsme prošli expozici umístěnou v informačním centrum. Byl to prima vejlet a snad se s nimi ještě někam podívám.

No comments: